Over Jeroen Heerema

Eindelijk de kans om aan de slag te gaan met alle ideeën die al zo lange tijd in mijn hoofd hebben gezeten. Het gevoel van vrijheid en de kans om met de dingen bezig te zijn die ik ontzettend leuk vind om te doen!

Bekijk hoe het begon Bekijk recente opdrachten

“HELPING THE NEXT DIGITAL PLATFORM
TO BECOME LEADING IN THEIR SPECIALTY”

11 jaar ondernemer in Digital: Hoe het begon

De interesse voor digital begon al vroeg

Toen ik 8 (2001) was kregen mijn ouders hun eerste computer. Al snel werd mijn interesse gewekt voor online en bouwde ik mijn eerste websites in Windows Publisher en Frontpage. Dat heeft mij doen besluiten om vanaf het eerste jaar de ICT-stroom als keuzevak te nemen toen ik naar de middelbare school ging. Achteraf bleek dat de beste beslissing die ik ooit had kunnen maken.

Start eigen bedrijf op 15-jarige leeftijd

Vanaf jonge leeftijd al geïnteresseerd in computers, online en alles wat daarbij komt kijken. In de afgelopen jaren heb ik met mijn eigen bedrijf (JHmedia) veel ervaring opgedaan in de praktijk met zowel grafisch ontwerp als de bouw (front-end) van websites. De combinatie van mijn studie Media & Entertainment Management en het hebben van een eigen bedrijf hebben mij in korte tijd veel geleerd over Ondernemerschap, Bedrijfseconomie, Management, Media en Marketing.

Meer dan 200 websites ontwikkeld

In de afgelopen jaren zijn er door JHmedia meer dan 200 websites ontwikkeld en is het dienstenaanbod uitgebreid. Het bedrijf focust zich op het bouwen van sterke merken, webdesign en online marketing. Zo hebben we een substantiële bijdrage kunnen leveren aan de online strategie van een groot aantal MKB-bedrijven in uiteenlopende branches.

5 jaar De Nieuwe Zaak als Digital Commerce Consultant

De combinatie van een management, marketing en economisch gerichte studie en de ervaring op online gebied vanuit mijn eigen bedrijf, hebben mij de keuze voor De Nieuwe Zaak doen maken. In mijn functie als Digital Commerce Consultant / Projectmanager bij De Nieuwe Zaak was ik verantwoordelijk voor het initiëren van projecten en de projectbegeleiding. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van een multidisciplinair ontwikkelteam. Bij De Nieuwe Zaak ben ik betrokken geweest bij de e-commerce vraagstukken van meer dan 30 grote retailers, groothandels en A-merkfabrikanten op het gebied van strategie, creatie, techniek en digital marketing.

Waaronder: Tuinland, Heutink, Koninklijke Nederlandse Munt, Makro Kerstpakketten, Kiwitz, Weekamp Deuren, Raven, TotaalBED, Bece Raamdecoratie, Wildkamp en Miss Etam.

Met energie en enthousiasme voor mijzelf aan de slag!

Na 5 jaar met veel plezier bij De Nieuwe Zaak gewerkt te hebben, heb ik besloten om volledig voor mijzelf aan de slag te gaan. Vanuit de overtuiging dat de toekomst digitaal is en dat we pas aan het begin staan van een nieuwe digitale wereld waarin data en technologie belangrijker zijn dan ooit tevoren, ben ik Future = Digital gestart. Vanaf nu richt ik me volledig op wat de toekomst ons kan bieden en verdiep ik me in de mogelijkheden die alle nieuwe digitale ontwikkelingen concreet voor onze toekomst betekenen.

Future = Digital

Mijn recente opdrachten

E-commerce teamlead a.i. – Coop Supermarkten

De food retail transformeert, online speelt een steeds grotere rol en nieuwe spelers betreden de markt. Coop staat voor de grote uitdaging om daarmee te concurreren, door constant relevant voor haar gebruikers te blijven met een onderscheidende propositie. Samen, lokaal en betrokken.

Als E-Commerce Teamlead ben ik verantwoordelijk voor de aansturing van het UX-design team en werkten we aan het redesign project. Samenwerken met onze klanten en verschillende afdelingen door de toepassing van het Design Thinking proces en Design Sprints. Aansturen van de creatie van wireframes, prototypes en het organiseren van een aantal user-tests. Daarnaast verantwoordelijk voor de aansturing van CRO, A/B testing, content-, assortiments-, en webshopbeheer.

Digital Product Owner & Digital Expert a.i. – VGZ / Salut.

Werken aan de toekomst van gezondheid bij Salut. Salut is een corporate start-up en spin-off van Coöperatie VGZ die als doel heeft de Nederlandse gezondheidssector te veranderen door mensen te verbinden en in staat te stellen controle over hun eigen gezondheid te nemen. Door gebruik te maken van de kracht van smartphones, data en Artificial Intelligence, willen we een allesomvattend gezondheidsplatform creëren dat mensen stimuleert om aan hun gezondheid te werken. Binnen mijn rol als Digital Product Owner ligt mijn focus op de Digitale Strategie en User-Experience van Salut. Mijn missie: het creëren van een overzichtelijke en vertrouwde gebruikerservaring die er voor zorgt dat je aan je gezondheid werkt met een glimlach!

Merken waar ik met trots voor heb mogen werken

©2019 Jeroen Heerema
Accepteer cookies Niet accepteren Jeroenheerema.nl gebruikt cookies en scripts van Google om je gebruik van deze website geanonimiseerd te analyseren zodat ik de functionaliteit en effectiviteit kan aanpassen waar nodig. Ook gebruik ik na aparte toestemming cookies en scripts die uw gegevens niet anonimiseren zodat zodat ik de functionaliteit en effectiviteit kan aanpassen waar nodig. Meer informatie kun je vinden op de Privacy Policy pagina.